20 ord! =) wiie.. :P hehe..

Min lilla Prinsessa kan nu 20st ord! :) hehe...

å jag har givitvis skrivit upp dom.. :P
här komemr dom... inte i ordning som homn lärde sig dom dock.. hehe..

Äta va de första vid ca humm 6 -7 månaders ålder
sen kom Mamma som nr 2. (förutom dom 2 orden.. e dom andra 18 inte i ordning)

Äta
Mamma
Där
Tack
Mer
Nej
Hej
Mmm.. (typ mm va gott.. de säger hon när något e gott.. de kanske inte e ett ord..men nån betydelse iaf)
Annelie
Näsa
VOV (kanske heller inget ord.. men hennes gosedjur som e en hund har jag döpt till Vov.. så de e hans namn hon säger)
PangPang (kanske heller inget ord, men hon har snutt de av sina kusiner dom säger så.. :P)
Bebis
Tvätta
Dig
Klappa
Välling
Kyckling
Yes
Ja

hon utalar ju dock ej orden så som vi..men man hör vad hon menar iallefall! :) hehe.

sen kan hon säga/låta "shyyy"  som när man gör om nån ska vara tyst... ni vet.. :P
plus så härmar hon andra ljud.. som tex.. hennes tuta på sin läragåbil.. med flera! :) hehe

riktig ducktig liten gumma jag har! :)

och på henne 1½ års kontroll ska man ju klara 8-10 ord eller om det var 10-12 minns inte.. men ja... hon kan redan mer så de klarar hon ju.. ;) hehe.

stolt mamma till  en fin tös!
Älskar dig såå Cassandra! =)

ha de så bra alla! :) kramen.


Kommentarer
Postat av: Jasse

Va duddi hon e lilla snuttan : )

2008-12-13 @ 23:51:12
URL: http://jasse.webblogg.se/
Postat av: Jasse

Aaaah...den e bra den filmen, kollade ju på den för ett tag sedan ( :

2008-12-14 @ 00:08:24
URL: http://jasse.webblogg.se/
Postat av: millan

Hejhej!



Hoppas din helg har varit underbar!



Och så önskar jag dig en fortsatt trevlig söndag!



// Millan

2008-12-14 @ 14:57:39
URL: http://amitola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0