va ensam mamma..

ja jag ska lite om hur de e å kan va som ensam förelder!
Var ska jag börja.. en ensam förelder gör saker som vanligtvis 2 st brkar göra. 2 kan ju hjälpa varandra och skiftas om sakerna.. blöjbyta,upp på natten å ge mat, natta barnet, göra välling, trösta de osv..
men e man ensam gör man ju allt de själv..
ibland känns de som man inte reker till...
man måste va som en mamma å pappa.. eller ja iaf 2 föreldrar..
å att de ända man gör e å byter blöja å gör välling typ!
å att man inte har tid till annat som umgos me folk m.m
för e man 2 så vet man ju att de alltid finns en som ställer upp.. om man vill ut me nån vän på bio, över en middda, över nån öl ect ect..
å sen kanske nästa gång så e de sin partners tur..å roa sig!
de får ju va lika me den biten me tycker jag :P
inte bara den ena som ska ha kul hela tiden ^^man e ju 2 om allt
men sen tycker jag ju att de e viktigt att även om man e 2 att man ändå gör saker ihop ibland utan barn!
därför e jag så glad att jag har folk jag litar på som ibland kan ställa upp å Passa Cassandra!
som min syster J hon har vatt en braaa storasyster  å e en kanon bra mamma till sina 3 barn! :)
så de e klart att jag vet att hon tar hand om Cassandra bra.. å jag litar på henne!:)
så hon finns där alltid om jag skulle vilja ut å ha kul.
Lika så min syster A som jag bor me som träffar Cassandra var dag! :)
sen min mamma så klart hon e den bästa! :D för jag vet att hon e en bra mamma för hon e ju min mamma å hon har gjort ett bra jobb.. upfostrat 5 barn själv å klara av de bra.. å ja henne litar jag på till 100 när de gäller å passa Cassandra!:) å massa anat me såklart!
de e ju klart att en förelder behöver va barn fri ibland!
man kanske inte behöver va de 1 gång i veckan å så men..
ca 1 gång på 2 månader skadar ju inte... :) eller 1 gång imånaden.. kanske.. men ja inte oftare kanske för.. man måste ju ändå.. va lite förelder em å inte bara.. ha barnvakt för minsta lilla =)
till vissa saker kan amn ju ha me sitt/sina barn men jag tycker inte till allt.
barn behöver ju inte va i en miljö me för mkt sprit inblandat.. som visa går tex till en pub å sitter där å tar några öl.. osv..
de tycker inte jag ser så bra ut.. bättre me barnvakt då^^
å liknande saker^^
å skulle jag skaffa förhållande soim jag hoppas på snaart e de klart att man inte behöver ha barnvakt om man bara ska va hemma å sånt.. :)
men.. ska amn på dejt asså den första så¨vill man nog ha barnvakt..
=)

spec.. när man e singel som jag.. så vill man ju ut å träffa folk..
jag e såå trött på å va singel vlll ju ha nån som jag bryr mig om å hon bryr sig om mig..
å nån man kan kela framför TVn me.. till nån film.
å ja man hittar ju ingen genom å bara sitta hemma *fniss*
jag träffar lixom Cassandra exakt vardag
äve om jag haft barnvakt under en natt har jag ju träffat henne på dagen.. sen nästa dag så träffar jag henne igen!
visst jag saknar hene som f*n men.. samtidigt e de skönt å inte behöva ha henne å tänka på så man e fri ett litet tag å kan göra va man vill:)
för de behöver man ibland!! :)

Som tex nyår
jag å en massa andra ska hyra stuga från den 30 dec till den 2 jan
jag kommer inte träffa henne på 2 HELA dagar! å ca 2 halva
meeen... jag har ju träffat henne nu exakt 332 dagar.. så då tycker jag att dom 2 sagarna jag inte alls träffar henne visst de kommer kännas hårt..men jag vet att hon kommer ha de bra min lilla stumpa!:)
å nu kanske ni tänker "jaha ska du inte fira nyår me din dotter"

ne de ska jag inte... jag tycker julen e viktigare å fira me sitt barn, å de kan va skönt å nån nyår få göra något skoj har inte gjort något skoj... sen nyår 2005 tror jag de e! så nu e de på tiden
sen så kommer ju Cassandra inte komma ihåg dena nyår.. å desutom.. så sover hon ju antagligen ^^
nyår hinner man ju firra mååånga gånger me sitt/sina barn=))
mammsen ska passa henne de dagarna så hon ska bo här hos oss! =))
mamma ser framimot de=)
de e ju bra=)
älskar dig mamma!
bästa mamman!
jag skäms inte över att jag ska ha barnvakt de daga för som sagt jag träffar ju henne var dag så dom dagarna på 1 år e ju inte så mkt ^^
jag behöver de tycker jag=)
känner mig rätt sliten.. imet jag gör allt själv.. men samtidigt älskar jag de å de e mysigt å underbart.. men jobbigt me men ja så e de ju... ^^
älskar min dotter! =)) ¨älskar å va mamma =)
fast ibland känner jag mig som en pappa hehe :S:/
men jaja.. huvudsaken e att jag sköter henen bra.. så om jag känenr mig som en mamma elelr pappa:P
kanske känner mig soim en pappa ibland..för jag försöker.. utfylla de tuma som inte finns men borde.. asså ja 2 föreldrar^^ tänk om man kune hita nån som gillar cassandra å cassandra gillar henne!
för ig e de viktigt att de gillar varandra!
cassandra e lixom nr 1=))
<3<3<3

ser värkligen framimot nyår!!
å cassandras födelsedag å kalas! <3<3<3
å JULAFTON!! äälskar den, den e så mysig!! =))
inte för julklapparna.. de e ju inte lika skoj mer som förr när man va liiten.. :P
utan stämningen.. MATEN å släkten äälskar min släkt! =))
å mys nu när man har en dotter å skäma bort me en massa julklappar=)

e nästan klar me  Cassandras presenter.. ska bara köpa lite mer kläder för hon ska få ett klädpaket av mig å resten leksker=))
har redan alla leksakerna jag ska ge henne=))
eller nja kanske blir 1 -2 till de får vi se.. :P

se till julen har jag 1 sak.. hitils..men de lär bli fler :)
vrt typ va jag ska köpa!:)
men då blir de nog inga kläder till jul enbart leksaker från mig iaf! =)
har ALLTID! äälskat jul å sånt men gör de mer nu nr man har en dotter :)
förra julen va hon ju bara 1 mån å 10 dagar! :P

nee nu har jag skrivit en hel uppsats fan.. :p hehe
så bäst jag slutar.. ;p..
men ha e bra alla=)) kram!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0