Abort...

Japp jag tänkte skriva lite om min åsikt till abort...
har man sex utan  nån form av skydd..så vet man vad som kan hända..
å då tycker jag man ska ta sitt ansvar... abort e INGET! premetivmedel tycker jag..
som tex min lilla tös.. e inte planerad.. MEEN! jag älskar henne å kan inte tänka mig ett liv utan henne!
hon e de bästa "mistag" om man nu ska kallade för de.. som jag gjort..
när jag kollar på henne.. så kan jag inte förstå hur e finns folk som.. väljer å ta bort en sån liten krabat!
de sjuka e tycker jag dom som gör mer än 1 abort i sitt liv.. lär dom inte sig en läxa?!
kan förstå om man blitt våldtagen eller liknande..
men nu menar jag inom normala sitvationer!
som när jag gjorde ett test å fick reda på att jag va gravid.. vist jag va rädd.. å tänkte hur ska allt gå jag e så ung inget jobb med mera.. men.. jag kunde ändå inte.. tänka mig å göra en abort..bara för jag klantat till e lixom..
de kan ju inte barnet hjälpa!
tänk va många barn de finns...som e oplanerade men som föräldrarna ändå älskar.. precis lika mkt som om de vatt ett planerat barn!
å tänk va många kvinnor som väljer å ta bort en liten liten klump.. som ska växa å bvli en männska!
asså ärligt talat tycker inte jag att abort borde va lagligt om de inte e så att de värkligen e våldtäkt eller något annat.. som gör att man måste.. göra abort.. tex att man e för sjuk för å kuna va gravid å föda barn osv..
å folk som känner att de e för unga eller inte har råd.. de e väll bättre å¨adoptera bort de då... så nån där ute i värden som inte kan få barn har störe chans å få ett.. lixom..
nä att göra abort e inte min grej.. å jag gillar inte när folk har de som premetivmedel!
men tyvärr så finns de ju vissa som gör abort efter abort:(
å ens inte 1 abort tycker jag e ok..
förutom om de jag skrev längre upp.. om.. våldtekt osv..
de e nog en del som ångrar att de gjort abort när de väl födder ett barn sen efter ngt år när de.. kanske känner sig redo.

nej jag e glad att jag blev gravid.. trots att de inte va planerat.. för då hade jag inte haft min underbara dotter.. å inte fått lära känna denna underbara männska!!!
som jag älskar så otroligt mkt så jag nästan får tårar nu när jag sitter här å skriver.. å tänker.. att om jag gjort abort fy.. va jag ångratmig då.. tur jag va klock å behölt henne!!!! hon e mittt allt asså.. hon har tur som finns att hon hade en mamma som valde å behåla än å döda...

allting lösersig... många fråga mig hur ska du ha råd.. osv.. men allt lösersig!

ja de e min åsikt om abort iaf!

men ha de bra.. kram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0