humm..

jag måde inte alls så bra innan idag men nu e de bättre med   mig.. :)
men inte helt bra så klart *fniss*

men med Cassandra e de inet såå bra.. :/
asså de e första gången hon e sjuk...
hon har varigt förkyld 2 gånger...
men inte såå farligt hade iof feber 1 av gångerna.. men de varade bara någon timme.. sen hade hon inte feber mer alls..

men nu e hon mest sjuk än va hon varigt hitils..
febern e borta.. möligtvis å gränsen..
så de e ju skönt den varade ens inte 1 dygn.. anske 8 - 12 timamr *skönt* det ju..
men hosta å snorig å jag tror ont i hallsen men de e svårt å veta när hon e liten å inte kan säga "mamma jag har ont i halsen"

hon har svårt att komma till ro sommnar sover 30 - 60 min... sen blir hon lessen och vill upp..
men inte vill hon ha välling inte.. :/
de har hon inte ätit alls idag... eller tidigt i morse vid 5 typ.. men förutom det..
lite makaroner åt hon innan.. men inte så mycket.. sen klementin, glass och risifruti e de ända jag fått i henne idag..
å vatten... tur att hon vill drika!:)

men något jag inte får i henne är...alvedon sån från barn flytande..
me den skeden amn fick till vill hon inte alls ha de å lyckas man få i de i hennes mun spotar hon ut de.. i nappflaska vill hon inte ha de.. ens inte utspät med vatten....
humm... den luktar ju gott smultron eller vad det är... men den smakar nog inte så gott..
sen vill man inte späut den med för mycket vatten iheller för hon hade ändå inte drukit upp vattnet.. för hon driker.. inte alls mycket vatten åt gången..
plus så vet jag ej om de e bra å späut den allt för mkt.. humm..
hon sommnade nu....men hon lär nog vakna snart igen å då ska jag pröva med.. en sån spruta... man med kan ge barn medecin av..
för.. hon kommer inte alls till ro min snutta plutta:/
å jag vill ej ge alvedon för minsta lilla.. men känner att nu så behöver hon..
inatt så lyckades jag få i henne en del hon ska ju ha 5 ml så.. lyckades nu ge henne 3½ - 4.. så de e ju bättre än inget så då sov hon ca 3 timmar i sträk... istellet för 30-60 min..

men vi får se när/om hon vaknar nu... hon somnade ca 22:53

innan somnade hon 19:20 vaknade 19:50.

å va vaken från 19:50 - 22:53 å fick risifrutti ny blöja vatten osv...
fast igentilgen hade hon ej behövt en ny blöja... trots att hon hafrt den ett bra tag va den nästenhelt torr :/
imet hon ej äter elelr driker så mycket.. men så klart testar jag med vatten med gemna mellan rum när hon e vacken! :)
å ibland vill hon ha sig e skvätt vatten.. så de e ju alltid något! :)

fan va de lucktar mat här.. de gjorde mig hungrig :P:/ typiskt...
nog nån granne som gör mat eller har gjort de nydligen.. :P
gott luktar det iaf! :)


ne ska inte skriva mer just NU iaf.. :p hehe.. kanske åter komemr sen... ;)
å hoppas min dotter kryar på sig<3<3<3.. puss å kram till dig Cassandra..

å ni andra bara en kram... :P (de rimade)


Kommentarer
Postat av: Jasse

Det viktigaste är att hon får vätska i sig...Den flytande alvedonen är inte alltid det lättaste att få i dem, men när vi hade den så blandade vi ut det med liiite välling och då gick det bättre. Annars så rekommenderar jag stolpiller. Visst dem kan försöka trycka ut den men det är bara att hålla in den en liten stund. Den verkar även lite snabbare om jag inte minns fel. När det gäller mat så är det bara bra att hon får i sig lite "onyttigt" sådant hon gillar än ingenting alls. Lycka nu till & kram till er båda!



Kramiz Jasse

2008-12-15 @ 23:55:20
URL: http://jasse.webblogg.se/
Postat av: Jasse

Så lite så ^^



Kramiz...Pssst läs min blogg nu, nyss skrivit igen!

2008-12-16 @ 00:16:42
URL: http://jasse.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0