en mening=)

imorse å låg Cassandra kvar i sin säng å sov lite å jag gick ut på soffan å vilade!  :)
efter ca 30 min hör jag att hon e lessen så jag går in... :)
när hon fårsyn på mig slutar hon gråta sträker fram armarna å säger i en snyftande röst "ja ha bas" ja å så frågar jag "har du bajsat" så sa hon "ja" å jag bär upp henne  å kollar visst har hon de.. så hennes första mening är "jag har bajs/bajsat"
wiiihoo!! =)) hehe.. min snutta plutta har sagt 3 ordigt =)
innan har hon ju sagt 3 st 2 ordiga de första var ju "nej tack" de 2a var "säg ja" sen det 3 var "älskar dig"
men nu är det TRE ord =)) hehe.
min lilla snutta plutta! =)) hehe.

de sägs ju att de kan va så att ett litet barn/bebis e tidig me en sak tex pratet å då kanske den e lite sen me de andra tex lära sig krypa, resa sig mot en möbel, lära sig gå osv..
eller e de tvärt om lär sig snabt krypa, resa sig, gå, ta sig upp i soffan osv osv... men e lite senare me pratet.

meeen Cassandra har ju vatt tidig med båda sakerna! =)
vist hon har varigt "normal" me att lära sig vissa saker..
men första ordet runt 6-7 mån "äta" sitta själv utan stöd vid 7 mån krypa vid 7½ månad.
stå med stöd 8½ mån lika så gå me stöd kom bara nån dag efter! :)
sina första steg 10 månader och 1 vecka.. den 21 sep 08 hände det! :)
2 vecker efter gick hon mer än vad hon kröp då var hon 10mån å 3 v :)
tog sig upp på soffan första gången när hon var.. 13 mån.. dröjde sen ett bra tag 4 vecker till hon gjorde det igen å efter det gör hon de helatiden upp å ner helatiden! :)
hitils har hon antingen bara varit tidig med saker och ting eller "normalt"
men hon kommer säkert vara sen med något.. :)
vad vet jag inte än... :P
men de kommer säkert ^^
log gjorde hon första gången den 19 dec 2007  1 månad å 5 dagar! :) hehe (nu menar jag medvetet mot någon så den personen fått henne å le.. de va min mamma, några dagar efter fick jag henne å le men min mamma va den första hehe :)   )
skrattade gjorde hon vid 3 måns ålder.. :) jag gjorde en bubbla me tugomi å de va kul tyckte hon! :) hehe.

ne ska inte "skryta" mer... om Cassandra hehe.. men visst e de skoj när ens barn lärsig =))

idag e de lördag alla e förkylda här hemma.. :)
Cassandra e mest snuvig å hostig klagar inte på att hon har ont nånstans annars e hon rätt ducktig på å säga till när hon har ont å var! :)
för hon säger "aw/aj" å pekar ^^
plu så värkar de inte på henne att hon har ont för hon hade nog vatt mer gnällig då =P
men man får se.

idag blir de mest slappa å sånt som gäller.. :)
men ha de bra alla!:) kram.


Kommentarer
Postat av: Jasse

Klart att man får "skryta" om sina barn & om deras framsteg ( : Det gör ju alla föräldrar...Cassandra är ju duktig. Ja även vår lilla snutta ler Vi har duktiga små döttrar...små genier helt enkelt ju!



Nä här e vi ju oxå sjuka somsagt men kvalningen ikväll får man ju absolut inte missa!



Önskar er en fortsatt trevlig dag trots förkylning!



Kramiz

2009-02-07 @ 16:25:11
URL: http://jasse.webblogg.se/
Postat av: Jasse

Ja klart att du ska byta till Comviq ler de e ju SÅÅÅ mycket billigare ( :



Kramiz

2009-02-07 @ 18:27:47
URL: http://jasse.webblogg.se/
Postat av: Jasse

Tyvärr finns de sådana lurendrejare. Jag & frugan gick oxå på en nit för några år sedan och det drogs en massa me pengar från våra mobiler och trots av vi kontaktade dem o dem sa att dem skulle sluta osv så fortsatte dem att dra...



Jaaaa nu e de bara 20 minuter kvar! ^^



Kramiz

2009-02-07 @ 19:41:18
URL: http://jasse.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0