Exakt 1 årsed i dag.. =)

Japp exakt 1 årsedan i dag som jag fick åka in till Kristianstads KK pga havandeskapsförgiftning^^
tiden går såå fort redan 1 årsed.. ;) hehe!

å fyyy va mkt blod dom tog av mig asså.. å blodprov som e min aaaldra största räddsla spec.. i armmen...
å de blir ju inte böättre då mitt blod inte vill komma upp så de f¨år rota ¨rota tills de hittar ett bra ställe osv osv.. :P
dom tog 8 rör om dagen dessa dagar jag lå inne först 4 st sen på kvällen 4 st
från den 12 - 17 nov hölt dom på så... uche..
ibland i armväket å i bland uppe på handen...
å några gånger s¨rann de mnassa blodutan för blöäää va jag kännde mig svag i hella kroppen då..
våga ej kolla.. men jag kände ju hur de ran... å så fick dom byta laken osv... för de kom en del på dom uche.. :/
de va nog de värsta me å ligga där alla jvla blodprov.. ^^
tur iaf att man fick sin underbara dotter så de va lixom värt de =)))

men jag minns tisdaf´gen den 13 nov 2007.. :P
jag måde inte alls så bra... så jag fick sova på förlosningen den natten ^^
för att nsta dag skulle jag kanske få min gumma sa dom.. :P
dom skulle sätta igång mig..
men.. sen kom den 14 nov... å jag va nervös haha... spydde upp frukosten:/
å när jag va på undersökningsrumet hade jag tydligen redan öppnat mig wiiie.. så hon hade nog kommit denna dagen iaf.. ändå om jag inte vatt inlagd ^^

runt 10 -11 på dagen gjorde dom hål på fuster hinnan...
å precis då kom min mamma å syster Annelie :D
sigen bra timing dom kom asså =)
sen så fick jag inte såå mkt värkar... så fick bli igång satt me dom...
å dom sa imet du blir igång satt får du räkna me att de tar lite längre tid...
så jag tänkte jaja... får jag väll va här 10 -15 timmar men men.. :P hehe
men fick dropet runt hummm 12 -13 tiden
å så hade jag en ung barnmorska som va ca 23 - 27 års åldern... som "toghand om mig"
jag bad om lustgas men fick inte de :@ va utan de i 1½ timme.. sen slutade hon sitt pass SKÖNT!
hon andra va 50-60 å va SKIT BRA hon tog hand om mig kvällen innan me.. :)
tog blodprov osv.. snäl kvinna de:)
av henne fick jag lustgas me en gång.. å hon tyckte de va konstigt att jag inte hade nån...
men de va NAAJS å ha den asså..!!!
jag bad om bedövning... men fick ingen för jag ville ha rygmergsbedövning.. å så va jag bara öppen ca 4 cm...
så sa hon när du e öppen ca 6cm kan du få..
ca 1 timme efter kollade hon då va kl 15:25 å så sa hon ja nu kan du få nu e du öppen 6cm jag ska kalla på nån som ska lägga den på dig hon kommer strax
ca 15:27- 15:30 ngt sånt säger jag att jag måste bajsa... å min BM säger humm vänta först ska jag kolla för jag tror inte de e som du behöver Bajsa jag tror de e en liten tös som vill komma ut
mkt riktigt va de så jag va öppen 10cm.. :D
å kl 16:10 va min lilla flicka ute=))  å dom hann inte lägga nån bedövning hehe.. :)
helt jvla underbart asså... kan LÄTT göra om detta.. fy fan va underbart säger jag bara.. :)
de borde var kvinna va med om asså =))
att sån jvla smärta kan va ngt såå underbart så man lixom vill göra om de hehe =))

kan säga.. att jag tycker min förlosning va så jvla lyx!
från de tog snder hinnan till hon va ute tog de ca 5 -6 timmar
från värkarna kom å hon va ute tog de ca 3 -4 timmar
från jag krysta å hon va ute tog de ca 40-45 min =)
fast BM sa att hennes hand lå ivägen hon hade den på huvet så hade den inte gjotrt de hade man kunat räkna bort ca 10-15 min.. :P hehe men nu va den där så.. ;)
ja de jag skrev nu om fölossningen.. alla detaljer e inte me då hade de kanske blitt betydligt längre ;) hehe,
tänk om 2 dagar e de 1 årsed =))
tiden går såå fort! :P

sen lör den 17 nov 2007 kom vi hem.. :),vi va ju tvugna va kvar inst 3 dagar för.... å se så jag inte hade mer havandeskapsförgiftning i mig.. ^^

asså.,.. faan va jag älskar min förlossning... :P, älskar å berätta om den å sånt =))
så de e skoj när man pratar me nån som me har fött så man kan ja prata om sina förlossningar haha.. låter som man e 40+ :P
men men så e de iblande ;)


menha de så bra alla.. :) kram...



Kommentarer
Postat av: emma

Visst är förlossning en magisk upplevelse=) älskade min med men jag hade ju oxå en drömförlossning xD haha fasar för nästa gång för de säger ju att ju fler barn man får desto fortare går det xD

2008-11-12 @ 22:49:03
URL: http://www.Korpsvartaemma.snipers.se
Postat av: svar till emma

ja de va de!! =))

ja du hade ju de.. :)

ja.. haha har me hlört de fan va nice :)

2008-11-13 @ 01:29:38
Postat av: Jasse

Sv: Nope inga mord i denna filmen inte...fniss

Allt bra me dig?

2008-11-13 @ 02:09:45
URL: http://jasse.webblogg.se/
Postat av: svar till jasse

ok bra de ju hehe..



jaadå de e de själv.. ;) ?

2008-11-13 @ 02:31:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0