Lördag.. :), Kalas å festival! :)

Jag,Annelie och Cassandra drog till Malmö med 11:24 tåget för kl 13:00 skulle vi vara hos våran bror/morbror på kalas! :)
vi kom först... kom väll nån minut i ett, sen kom min våran mamma och hennes man, efter det kom Vår morbror och hans tjej, sen kom syster Jennie med hennes man å deras 4 barn kort där efter kom våran brossa Peter! :)

Det blev att sitta och snacka, äta kanelgifflar, negerbullar, en anan form av kacka, och 2 olika gooooda tårtor min brossa gjort! :D
fina och goda! :)

Sen spelade vissa TV spel.. (syrrans 3 älsta barn, å Annelie) å lite Andra spelade poker vår släkt = poker. De som spela poker var min morbror,min mamma, hennes man, Thomas å Peter.. MIn mammas man  vann.
Jag var ikke med på något av de..
Jag, Cassandra, syrran J och hennes lilla bebis satt i brossans stora säng istället och snackade och gullade me Cassandra å Jasmine! :)
yngstingarne isläkten! :D

Min mamma gav mig en slant.. elller ne hon gav Cassandra en slant.. för hon ville bjuda henne på en karusell på H-holms festivalen =)
min morbror gav med Cassandra en slant.. så vann jag en till nella till henne! :)
har ca 90 kr kvar som är Cassandras som hon fick av sin mormor å Gammel morbror som jag ska spendera till henne på Malmö festivalen, då kommer hon inte vara med men.. jag ska försöka vinna fler nallar till henne.. hon blir ju såå glad när hon får dom! :D
plus är det ett roligt nöje att försöka få dom hehe.

det var ett trevlligt kalas.. =))
alltid kul å träffa släkten, vi träffas ju relativt ofta iaf.. den lilla delen av släkten...
en del säger "åhh de e så tråkigt att träffa släkten osv osv"
men så är de inte i vår familj/släkt tycker de e bra och kul.. älskar värkligen min släkt! :)
sen träffar vi bar lite andra i släkten på lite större saker! :)

Hässleholmsfestivalen!

Det var trevligt.. :)
vi möte Andy på centralen när vi skulle hem från malmö
väl frame så gick vi runt lite och jag å Cassanra åkte en karusell..
sen letade vi efter något att äta hitta inget på festivalen...
så de fick bli.. wokhouse.. men asiatisk mat e ju så sjukt jvlans gott! :D
plus så hade dom festivalbufe för 79 kr naajs! ;)
Annele å Andy tog vars en öl till maten jag tog en cola..
Cassandra fick lite cola men mest vatten! :)
en stor cola kostade 10 kr!!!!!!!!!! ÄKTA cola desuom! ;)  TIO kr fattar ni! HAHAHAHA
ingenting jhu! :O
jag tog upp en 100 när jag skulle betala min cola.. men så sa hon 10 kr.. jag trude ju den skulel kosta 35 -40 kr haha..
så då tog jag ner den igen å tog upp en tjuga! :P haha.
eter maten satt vi kvar ett tag för Annelie å Andy ville ha en öl till... :)
sen gick vi omkring lite å jag tog en lott å vann en liten nalle till Cassandra för bara 10 kr ;)
sen gick vi till ett täl å satte oss.. dom bestälde in vars en öl å jag en läsk till mig å Cassandra fanns ingen annan drika till henne där :/
å hennes vatten var slut.. så då får man ju ge lite läsk, hon måste ju drika.
Vi köpte även lite popcorn å chips som vi knaprade på! :)
Ölen var ingen vidare god där tyckte dom.. så etfer ett tag så stack vi.. till ett annat ställe för drika äklig öl för 50 kr e ju ingen hitt...
min läsk som var 33 cl kostade 20 kr hehe, så fick jag en stor cola där ine för 10! :P
Drog till ett anat tält.. där delade dom bara på en öl för fall om den heller ikke va god.. den av OK.. tyckte dom,men vi bestämdra oss för att gå till wokhouse.. igen så satt vi där ett tag så drak jag å Cassandra juce och dom vars 1½ öl =P
sen sommnade Casssandra i sin vagn, efter ett tag gick vi hem! :)
bytte blöja på Cassandra.. hon fick faktist sova i de linnet hon hade på sig..
å en välling fick hon med såklart! :)
Just det på de första tältet vi satt i så fick Cassandra 2 st reletivt stora gosedjur av några som satt där, så jvlans snällt asså!
dom tyckte hon var så söt, sen prata dom lite med oss å frågade om barnets pappa.. så berätatde vi om han... så tyckte dom såklart att de var dåligt av honom... men ja.. de tycker väll alla normala!
de ena gosedjuret förestälde en pudel.. en rosa, å den andra var ljusblå å var en nalle!

en trevlig dag i går! :)

just det på hemvägen köpte vi 5 st munkar 5 för 55 minst en skulle va sån med socker på ;) haha..
Annelie ville ikke ha nån, jag åt 2 Andy åt 3 :)
sen la vi oss.
Drak Cola till munkarna! :) btw! :P hehe..

ha de bra alla, hoppas ni med hade en trevlig lördag! :)

Kommentarer
Postat av: Lilly

Jag saknar Izabella ja.

2009-08-09 @ 12:19:54
URL: http://sojealous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0