Söndag, och dagis! :)

Idag har vi hunit göra mycket... Jag och Cassandra steg upp ca kl 9:30 men hade vatt vakna ca 1 timme å legat å snackat å myst i min säng i en timme! :)
tog det mest lungt sen ca kl 11:30 gjorde jag lunch... stekte hamburgare å till det makaroner hehe..
vi åt efter det gick jag och Cassandra ner itvättstugan å laddade en maskin.... den andra var söner... som vanligt den borde dom ju fan byta ut den är alltid isönder och när dom väll lagat den så funkar den i allt mellan 1 - 4 veckor sen är den sönnder igen!
STÖRIGT!
sen gick vi upp och lekte läste lite i en bok osv... jag satte in bilderna sen igår i min bdb, sen var de dax att gå ner igen hänga allt på tork å lägga in i torktumlaren det som kan torktumlas..
sen startade vi en maskin till.. gick upp lekte och sånt, pratad en stund me min mamma i tele ca 14 min.. :p hehe, efter de gick vi ner å la den tvätten på tork, sen så var vi ute på gården en bra stund.. sen gick vi in igen och jag satt vid datorn en stund och Cassandra lekte lite, sen var de dax att gå ner igen... tog upp tvätten som var torr det var den som jag hade i torktumlaren..
Efter de gick Jag, syrran och Cassandra till Cassandras dagis... för det var ju ett tagsedan vi va där och det är rätt långt att gå, så iomet hon börjar imorgon vile jag friska upp minnet lite så jag hittar rätt med en gång imorgon hehe, men de e nog inga problem för jag httade ju rätt nu.. ;)
vi var ju på besök nån dag innan midsommar sen va vi där igen vecka 26, på besök igen.. :),
efer vi varigt på den låångapromenaden 25 min dit, 25 min hem så 50 min ;)
så lagade jag mat... stekte kycklingfile som jag klippt i bitar, å kockade ris plus stekte wokgrönsaker.. sen blandade jag det.. :)
gott gott..
ska strax hämta upp den sista tvätten.. ;)
som hänger i torkrumet..
för på söndagar är här bara 2 st tider... 7-12 och 12-16.. så då hade jag kvar de lite längre.. även om de stänger av strömmen så kan de gott hänga kvar när ingen ändå ska tvätta den tiden 16- 21 som inte finns på söndagar! :P
kan ju lika bra att va där och torka.. än att jag ska ta upp de å hänga de lite här o där i lägenheten lixom..
för när den ena maskinen är sönder så är man ju lite efter med tvätten å då hinner inte tvätten bli torr, men de gör de ju när begge maskinerna funkar.. =P

Cassanras på dagis..
ja... då är det inskolning imorgon då....
hihi... min lilla gomma ska börja på dagis..
första dagen är de bara kl 10-11 å så e de en fruktstund =)
sen dom andra dagarna va de inskolningen från kl 9 til kl 14,
så de går nog bra.. jag är ju med men de e dom som kommer skötta jobbet med Cassnadra såatt säga, sen nästa vecka börjar hon ju på riktigt..
men bara 3 dagar i veckan dock.. å 5 timmar pär dag..
8:15 - 13:15 om jag inte minns fel.. =P det var ju då v 26 dom sa tiderna till mig, så de är ju ett tagsedan nu.. jag kan ha fel.. men jag får nog reda på tiderna igen imorgon ;)
är närvös.. men de kommer gå bra... jag tror nästan de kommer va värre för mig än för henne, men det återstår ju att se, sen tror jag bara de e den första tiden som är jobbig.. men inte se efter nån vecka 1 månad eller nått sånt :P hehe.

ne, ska hämta tvätten nu, Cassandra får stanne hemma nu för hon har badat.. vill inte hon ska ut när hon e nybadad... för dörren som går in till källaren e låst... :s man kan ikke öppna den.. ?! vatt så ett bra atg nu.. men men..
så då måste man gå ut om ju, men Syrran e ju hemma, anars hade jag ju såklart fått ta med Cassandra ändå :P
sen ska jag natta henne när jag kommer tillbacka! :)
hon har ikke sovit midda idag.. gör de inte så ofta numera bara ibland igår gjorde hon helelr inte det, men klart då va vi knapt hemma å hon sommnar aldrig ivagnen bara när hon är sjukt trött. =P

ha de bra alla, trevlig söndags kväll! :) kramen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nä. Leia ska inte döpas. Vi vill ha en namngivnings dag, men orkar nog inte med massa pengar på mat mm. Sen är vi oense om vem vi ska bjuda. Ja vill ha alla. Niklas vill bara ha närmaste stäkten.. inte lätt.. FÅr se hur vi gör. Men hatar iallafall allt med kyrkan mm. Är Cassandra döpt?

2009-08-09 @ 19:55:58
Postat av: Lilly

Precis. X) Vem skulle annars somna mellan mina bröst om inte Izza? xD Haha!

2009-08-09 @ 22:30:44
URL: http://sojealous.blogg.se/
Postat av: Lilly

Haha precis. :) Hoppas jag har råd med en råttbebis snart. Men det finns så mycket annat jag vill köpa före jag är beredd på att skaffa husdjur igen. Nu har man ju hunnit vänja sig av vid det. Fast jag saknar fortfarande Kurt. Världens bästa husdjur någonsin.

2009-08-10 @ 00:21:35
URL: http://sojealous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0