Lördag =)), och 4 årsed :'(

Börjar me de tråkiga, idag är det exakt 4 årsedan som min älskade mormor lämnade oss... jag minns de som de va igår.
Jag va hemma hos syrran Annelie å kollade på TV, Big B.. rättare sagt..
å min syster Jennie.. som va granne me Annelie kom in rusandes å så me gråt "mormor har gott bort" å jag å Annelie börja me en gång gråta.. så alal 3 systrarna stog i en ring å lramade varandra och grät. Fan de va tur att jag stanade för att se BB hemme hos Annelie för jag hade tänkt åka hem.. till Oxie som jag bude i då.
men alla gick till sjukhuset för å ta ett sista förväl elelr nja nästsisa för begravningen va ju den sista.
där mötte vi upp min morbror, min mamma våran bror Thomas och min mammas man.
våran bror Peter kunde inte komma för han pluggade rätt långt bort :/ så hade ingen mölighet att ta sig till malmö..plus så va de kväll..så då va de svårare.
Men så fik vi gå in till henne där hon låg å hon var så fin så fin min mormor. som en sovande mormor.. =)
på bordet brevid fanns de en bibel ett levande ljus och blommor.. :), de va med fint/vackert!
alla stog o snyfftade å beundrade de vackra man såg å den gulliga mormorn som lå där. aldeles tyst å stilla å fin.
När vi gick så klappade jag henne hejdå.. de fick bli på hennes hand. Läskit men kännde att jag måste anars ongrar jag mig.. är glad att jag gjorde det! :) min syster Jennie våga inte så men de e ju upp till var å en men alla andra gjorde det! :)
när vi gick hem började Thomas gråta.. ibland kan e ta ett tag för vissa att förstå, vissa gråter inte första gången fören de e begravnings dax, som min bror Peter.. han som inte va me på sjukan. Men på begravningen kom allt, å jag grät så fort vi kom in i kyrckan eller de va ingen kyrka tror de va et kapel.. elelr va de heter men fint var det å alla blommor! =),
att se min stora bror gråta va svårt för mig jag satt brevid honom, å då började jag gråta änu mer..
saknar dig mormor som bara den!
ja just det, den dagen hon gick bort asså 31 januari 2005 så var jag och min mamma och syster Jennie och besökte henne! några timmar efter så besökte min mamma henne igen med sin bror Anders, och det va första gången hán var å besökte sin sjuka mamma på sjukhuset, han har rätt svårt för det.. :( men de var precis som min mormor väntade på detta ögonblick att få träffa sina barn en sista gång för dom var och besökte henne ca 18 tiden... stana en stund, ca 18:40 pep maskinerna att hon va borta, å då hade min mamma och hennes bror lämnat sjukan för ca 20 min sedan. Jag tror faktist att när man ligger så inför döden så tror jag man kan välja lite själv. "ne nu palalr jag inte mer plus så har dom viktigaste hälsat på mig så nu lägger jag av"
det är vad jag tror iallefall.. emn vad vet jag svårt och veta ju när man inte är i den sitsen lixom. och förhoppningsvis så dröjer det väll ett bra atg innan jag är där.
RIP mor mor Gun 10 Maj 1928 tror jag e inte säker till 31 Januari 2005, ja hon blev iaf 76 år skulel bli 77. Något sånt iden stilen. :) saknar dig mormor!!!! du var en snäll å go dam men bra humor!! :)  älskar dig<3

-------------------------------------------------------------------------------------------

Idag är det lördag jag har hunnit med en hel del! :), lämnat Cassandra hos syrran åkt in till stan igen ätit, vatt å klippt mig ja.. å jag e nöjd som fan!:D å de lär nog bli svart färg.. i håret på mig sen! :)
men de får bli när syrran e hemma så jag kan få hjälp med det! :) hehe.

ska gå om ca 1 timme till tåget mot Maaalmöö =)
Träffa Camilla, va där nån timme, sen åka hem igen! =)
blir nog enbra dag! =)
Jag sitter här i bara boxer,strumpor,jeans,sportbh, halsband, å svettband hehe. ska ta på mig en tröja nu snart! :)

ska fortsätta med att gå till den frisören jag va på idag!:) den e bra! :D wiie! hehe.

Saknar givetvis Cassandra men sen samtidigt är de lute skönt att hinna med saker! :)

ne men ska inte skriva mer just nu! :)  ha de bra alla! :) kramen.


Kommentarer
Postat av: izza

R.I.P till din kära mormor.

Dock läskigt att du klappade hennes hand hehe

jag spydde som ett djur när jag såg en död tant en gång hahhahah så sjukt äcklit (A) hehehe

2009-02-05 @ 20:00:57
URL: http://izzemizz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0